Jak optimalizovat webové stránky pro chatboty a umělou inteligenci. (GEO)

Jak optimalizovat webové stránky pro chatboty a umělou inteligenci. (GEO)

S rozmachem umělé inteligence jako jsou ChatGPT, Grok, Manus a další ,se může zdát, že SEO optimalizace a zavedené techniky optimalizace začínají stárnout a nebudou již potřeba. Stejně tak odborníci na SEO a tvorbu webových stránek budou v pozadí. To ale nemusí být úplné pravda. Jak se na tuto situaci tedy připravit, pokud vlastníte webové stránky?

Co je to GEO?

Jednoduše přeloženo je to optimalizace pro generativní vyhledávání ( GEO = Generative engine optimization). To znamená, že vaše stránky je třeba optimalizovat tak, aby lidé kteří hledají informace pomocí umělé inteligence, našli odpovědi či zboží právě z vašich stránek.

To znamená, že si můžeme představit něco jako SEO 2.0, kdy bude mnohem důležitější důvěryhodnost vašich stránek a hledatelnost odpovědí, než jen linkbuilding, či dokonale krásný web. Jak toho tedy dosáhnout a přimět chatboty, aby zařadili i váš web do výsledků dotazu uživatelem?

Rychlá odpověď na otázky uživatelem

Dá se říci, že je dobré dát čtenáři ( tedy i umělé inteligenci ) odpověď co nejdříve. Doporučuje se aby odpověď na otázku zazněla již v prvním odstavci celého článku. Následné detaily, tabulky statistiky či cokoli jiného, máte možnost dát do článku až po odpovědi na důležitou otázku.

Myslet si, že pokud dáte odpověď čtenáři až v druhé polovině článku, a tím ho udržíte při čtení, není správná cesta, a už vůbec ne z hlediska umělé inteligence. Umělá inteligence hledá odpovědi a ty nejrelevantnější vám dá jako výsledek. Proto neotálejte s odpovědí příliš dlouho v článcích, ani na hlavní stránce.

Správné rozdělení Title Tagu a H1

V dnešní době je mnohem důležitější se zaměřit na správné používání Title Tag, následně H1 a také Meta Description. Pokud budou tyto nadpisy a popis webu ve správném pořadí a dostatečně optimalizovány pro uživatele, tak budete mít velkou pravděpodobnost, že si vás chatbot všimne. Respektive zařadí vaše stránky do výsledků vyhledávání.

FAQ, případové studie a recenze

Důležitou součástí webových stránek se stává sekce otázek a odpovědí. Stejně tak pokud máte možnost zveřejnit případové studie. To vše odráží vaší důvěryhodnost, stejně jako ověřené recenze.

Tyto věci budou čím dál důležitější a podpoří tak vyhledatelnost vašeho webu. Přesto, že se může zdát, že AI je něco jako robot, tak hledá odpovědi řekněme v lidském textu a ne v textu optimalizovaném pro vyhledávače.

Mluvte na stránce tedy lidskou řečí a představte si, že důležité věci, detaily a podobně, popisujete stejně jako byste problematiku vysvětlovali svému kamarádovi a ne počítači.

Zahrnout můžete také různé tabulky, či statistiky. Můžeme si uvést příklad. Pokud budete psát o 5 nejlepších hráčích hokeje v ČR, tak je velice dobré přiložit i tabulku se jmény, působnosti v klubech a třeba počtem vstřelených branek. I takové věci umělá inteligence miluje.

 

Závěrem

Uvědomte si, že technik je mnohem více, než jsme zmínili v tomto článku. Ale chtěla jsem vám nastínit jak bude optimalizace webových stránek pro generativní vyhledávání nejspíš směřovat do budoucna a co je třeba udělat, abyste se s webem nepropadli do propadliště internetu.

Ještě je asi brzy dělat závěry, jak umělá inteligence ovlivní chování uživatelů na internetu, ale již jsou nějaké náznaky, jak by se budoucnost mohla vyvíjet.

Bude také záležet na tom, jak se třeba k nakupování na internetu postaví ti největší hráči na trhu a jak budou s chatboty a umělou inteligencí spolupracovat ve spojení například v e-commerce. Zatím se třeba Amazon staví k nákupům pomocí AI na jejich stránkách spíše negativně, tak uvidíme jak budou reagovat další velcí hráči.

Co nejlepší výsledky přejeme všem, kteří se pohybují v oblasti vývoje webů, aplikací a dalších činností na internetu.

 

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *